Szervo átalakítása
Az automata KAP forgatásához szükségem volt egy kisméretű, és könnyű DC motorra lassító áttétellel. Hosszas keresgélés után döntöttem úgy, hogy egy szervót alakítok át erre a célra. A szervók nem képesek teljesen körbefordulni, mert több mechanikus akadály is van bennük. Ezeket kellett kiiktatnom, és máris van egy áttételes könnyű motorom.
Az áttételek lassítanak a motor forgásán, de még így is nagyon gyors. Szükség lesz egy elektronikára, ami inpulzusokat ad a motornak, hogy egyszerre csak 20-30 fokot forduljon.
FIGYELEM: Az átalakítás véglegesen tönkreteszi a szervót!
Ha vállalod a felelősséget, akkor a következő lépéseket kell megtenned:
Először csavarozd le a motor alján lévő 4 db csavart, majd szedd ki az elektronikát!
A: Az elektronikát levágtam, és sajnos megy a szemétbe.
B: Meghajtó motor. Ez marad!
C: Jeladó potenciométer. Ezt kicsit át kell alakítani.
A műanyag fogaskerekek lehúzhatók a tengelyekről. Ebben a motorban 2db volt. Az egyik a potenciométer tengelye, a másik kivehető.
A potenciométert átnyomtam a másik oldalra, és ki tudtam emelni.
A potenciométer csúszkája akadályozza a teljes körbefordulást, ezért egy fogóval levágtam. A lényeg, hogy a tengely szabadon forogjon.
A legfelső fogaskeréken is volt egy akadály, amit éles késsel levágtam. Így a motor szabadon tudja hajtani az összes fogaskereket.
A motorra forrasztottam az eredeti vezeték barna, és piros drótját, majd szigetelve vissza raktam a szervó műanyag alját is.
A szervó tartozékok közül az egyik idomot használtam a fogaskerék rögzítésére. Előbb levágtam a kilógó részeket.
Végül 3db csavarral rögzítettem a meghajtó fogaskereket. A középső a szervóhoz adott csavar legyen!
Találatok: 4539