A csapágyazás meglepő módon nem olyan kritikus. Egy szeg és egy vezeték kötegelő laza lyukkal már megfelelő. Annyi a fontos, hogy a szárny felőli oldalon a tengely tövén ne tudjon elakadni. Mindennek a lehető legegyszerűbbek kell lennie a lehető legkisebb súly érdekében. Az UFO-hoz turtle-től kaptam cnc-vek kivágott akril/polikarbonát füleket amiket fel lehetett húzni a 3-as karbonra. Ott az a csapágy. Szerintem nyomtatni is lehet ilyen kis füleket, meg távtartókat.
Közelik és egyéb infók az építésről ömlesztve (nem csak az UFOhoz):
UFO:
közelik (fele rossz fotó... Az "S" alak a szárnyban egy hiba, a túl feszes vitorla miatt. Repült így is... de később kinyúlott annyira, hogy teljes sík lett)
https://photos.app.goo.gl/B2d6aFBD9dMygcsd9Többi UFO-s kép, videó:
https://photos.app.goo.gl/hpBXabofWE9dj7i78Ufo építési leírások (angol):
http://home.hccnet.nl/l.commandeur/vliegplan/ufo.html https://www.kiteplans.org/planos/rotor/modern_ufo.html Az én részletesebb leírásom sajnos elveszett a sarkany.inforól. A tengely 3 mm-es karbon. A két ovális élében 1-1 db 1 méter hosszú 1 mm-es karbon van egy picike réz hüvellyel összetoldva. A vitorla fényes mylar ajéndékfólia. Ragasztáshoz csak celluxot használtam. A tengely végeken a távtartó cső klímatisztító spray csövéből van. Fontos, hogy minden irányban minden szimmetrikus legyen amennyire csak lehet. Az eresztőzsinór végén a sárkány előtt van egy gumi, ami csillapítja a rángatást.
Japán rotor-os oldal:
http://rotorkites.jp/"S" magnus rotorom:
https://photos.app.goo.gl/nkXqMsFuu8QeM77E6Ez 5-6 mm vastag XPS laminált padló szigetelésből és vízcső szigeteléséből készült. A tengely 6 mmes tiplifa. A csapágy egy sima szeg amire egy kötegelő van ráhúzva. A kötegelő fejéből a nyelv rész csak ki lett vágva. Az így kapott szögletes furatban forog a szeg.
A habok és a fa elemek UHU-porral lettek összeragasztva (a csőszigetelést nehéz vele ragasztani, de mással nem igazán lehet...). A tengelyméret 400-500 mm között van minden sárkányomnál.
Olvasnivaló Bodóczkytól:
https://drive.google.com/file/d/0BxemRg ... sp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BxemRg ... sp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BxemRg ... sp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BxemRg ... sp=sharingGünter szárnytörés javítása + egyéb:
https://photos.app.goo.gl/S4NHecDRwTX5jQS96Kétzsinóros, legelső magnus rotorom:
Szintén 5 mm XPS szigetelés és tiplifa, uhu por-tagasztóval. Szeg és kötegelő csapágy. A függőleges korong rész két rétegből volt összerakva, így 10 mm vastag volt.
Kétzsinórosok:
http://sciencephotography.com/andy/kites.htmPrism Flip:
https://prismkites.com/product/flip-kite-flis/csapágya:
https://prismkites.com/product/flip-bridle-fli-br/